QUI SOM?

Som una organització sense ànim de lucre constituïda per una xarxa global de professionals vinculats activament en el Projecte d’atenció psicosocial al pacient crònic.

QUÈ ENS PORTA A CREAR LA FUNDACIÓ SALUT PLUS I ATENDRE LA SALUT EMOCIONAL DE LES PERSONES AMB MALALTIES CRÒNIQUES?

Des de la infantesa vam viure en un ambient on la cronicitat formava part de la nostra família de forma natural. Els meus PARES van ser responsables de la forma en com ho vam viure, acceptar i finalment organitzar la nostra dinàmica familiar. Sí, jo vaig ser la gran i després va néixer el meu germà Quique, en aquell moment diagnosticat amb paràlisi cerebral per la simptomatologia. Vuit anys mes tard, quan va néixer el meu germà Víctor van descobrir que es tractava d’una malaltia minoritària (només existien 8 casos en tot el món)., Merzbacher Palizaeus, una malaltia genètica lligada al sexe. Aquesta malaltia implicava que els nois anessin en cadira de rodes, tenien la part de l’equilibri afectada, els costava parlar, menjar, el seu coeficient intel·lectual era menor, pèrdua de coordinació, espasticitat i un llarg etcètera. En general, necessitaven ajuda per tot. La meva mare, lluny “d’arronssar-se” va treure tota la seva fortalesa i màxima disciplina de quadrícula (és alemanya) i va aconseguir que els meus germans poguessin realitzar diferents activitats i exercicis que els van ajudar molt .El meu pare, optimista de mena i ple d’alegria i bon humor, va arribar a dir-nos que donava les gràcies per haver tingut aquests nois que li van ensenyar tantes coses i van fer d’ell una millor persona. En resum, malgrat les dificultats i limitacions a casa, vam ser molt feliços.

Aquesta sensació de benestar i felicitat malgrat els núvols que apareixien contínuament en forma de complicacions de salut i dificultats múltiples em va acompanyar durant tota la vida i la vaig poder compartir amb la meva parella, que es va “contagiar” d’aquesta forma de pensar i de seguir sempre endavant.

Sempre vam desitjar realitzar quelcom més en benefici d’aquelles persones que patien i que crèiem podíem ajudar a millorar la qualitat de vida, des de la psiquiatria i la psicologia. És per aquest motiu que vam dur a terme aquest projecte de Salut emocional i psicosocial des de la perspectiva de la Salut mental en les persones amb malalties cròniques. Creiem fermament que poden ser felices malgrat la seva cronicitat.

Josep i Clàudia

La FUNDACIÓ SALUT PLUS ha de ser un referent en l’àmbit de la millora de qualitat de vida i benestar en pacients amb malalties cròniques i la sensibilització social d’aquestes.

Els nostres principis bàsics són la innovació, psicoeducació i recerca.

MEMORIA_FSP_2019

MEMORIA_FSP_2021

SERVEIS

Què fem?

Volem donar resposta a les necessitats psicosocials amb un abordatge integral del pacient...

El Pacient Crònic

Pateix una malaltia de llarga durada i progressió lenta, que incideix negativament en la seva autonomia...

Serveis

Suport a pacients i familiars. Serveis a domicili.

Col·labora

Col·labora amb la Fundació Salut Plus, ...

Noticies

Estem al dia, novetats, events, conferències,...

Contacta

Si us plau escriu-nos, ens encantaria escoltar-te!

ELS NOSTRES VALORS

La FUNDACIÓ SALUT PLUS assumeix uns valors transversals, per tota l’organització, que ens defineixen:

Ètica

treballar i actuar amb principis ètics a tots els nivells de l’organització

Dignitat

garantir els suports necessaris al llarg de la vida del malalt amb la finalitat de què pugui viure tan dignament com abans

Esforç

com eix generador del benestar psíquic, físic i espiritual de les persones

Il·lusió

il.lusionem i motivem de nou a la persona que pateix la malaltía crónica malgrat les seves limitacions

Integritat

som coherents amb el que pensem, el que sentim i les nostres conductes o actuacions

Flexibilitat

ens adaptem a les persones, son elles les que s’adapten a un projecte fix

Respecte

reconeixement del valor de la persona per sí mateixa, independenment de les característiques personals i el seu entorn

Compromís Social

voluntat d’assolir els objectius, tant a nivel de la persona dins del projecte, com del mateix projecte cap a la societat

Responsabilitat

implicació activa en projectes que tinguin com a objectiu millorar la qualitat de vida del pacient i la seva família

Facilitar respostes personalitzades

acollir, escoltar i ser-hi

Parlem de persones i no de malalties. Ens centrem en acompanyar i cuidar, ja que cada persona és una biografia única.

OBJECTIUS

Oferir atenció integrada a les persones que pateixen malalties cròniques o avançades i a les seves famílies, especialment des de la perspectiva psicosocial i de la salut mental. Altres objectius relacionats amb l’atenció són: la detecció, prevenció i tractament dels problemes de salut mental associats, com els trastorns d’ansietat i la depressió, així com la informació i difusió de les malalties cròniques i els recursos disponibles per reduir el seu impacte.

Per altra banda, i no menys importants, serien la formació i apoderament dels pacients i persones properes o cuidadors, per participar en la gestió de les malalties, l’aplicació i difusió del Model d’Atenció a la Cronicitat, posant en valor la visió holística de la persona que considera els aspectes físics, mentals i sòcio-familiars com un únic procés.

ELS NOSTRES PATRONS

Glòria Solsona
Patrona i Secretària de la Fundació

Josep Cañete
Patró i President de la Fundació

Clàudia Massé
Patrona i Directora de la Fundació

Gisela König
Presidenta Honorífica

VOLS COL·LABORAR AMB NOSALTRES?

També pots col·laborar fent una transferència a: La Caixa ES62 2100 0104 8102 0150 8471

col·laboradors